To teraz ja tak naukowo :P Zamierzam pisać pracę inż. nt. alternatywnych źródeł ale bardziej idąc w kierunku budownictwa pasywnego. I tutaj moje pytanie jest takie czy ktoś z forum jest w tym temacie "zanurzony"?
Pojemność zbiornka - wątpliwości
Zwiń
X
-
Pojemność zbiornka - wątpliwości
Najwięcej wlałem 53L do baku przy zasięgu 40km. I wszystko by sie zgadzało, ale...wczoraj rozmawiałem ze znajomym, który pomyka fabią II 1,4TDI. Zarzeka się że wlewa pod 60l (katalogowo 45L) jak naciska czarny guziczek po prawej stronie wlewu. Czy to możliwe? Co to za guzik? Jakieś odpowietrzenie?Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
-
-
Nie kojarzę żadnego "guziczka" przy korku wlewu paliwa... Kiedyś słyszałem o podobnym rozwiązaniu w jakiejś marce (czasowe odblokowanie dodatkowych 15% pojemności zbiornika paliwa), ale nie pamiętam teraz, jakiej marki to dotyczyło (na pewno nie chodziło o Skodę).Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
piociel, takie "przelewanie" nie jest specjalnie zdrowe dla auta, więc na twoim miejscu nie brał bym z niego przykładu. Na 45l to można na spoko przelecieć z 800 km więc w czasie takiej drogi to postój "na odpoczynek i tankowanie" jest jak najbardziej wskazany.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Gość
nie w jakiejs, ale w VW tez jest, bylo w Polo jest w OI nie wiem czemu ma to sluzyc, moze niczemu i dlatego teraz tego nie daja, moze jak pisze Kowal niezdrowo to dla auta.Zamieszczone przez Eidos71Kiedyś słyszałem o podobnym rozwiązaniu w jakiejś marce
Polo udalo mi sie przelac przy ciaglym odpowietrzaniu o jakies 12 litrow (wg.dystrybutora), w Skodzie do pelna leje tylko z banki. nawet wtedy weszlo tylko pare litrow wiecej niz podaje producent (banka z podzialka).
Komentarz
-
Moje odczucia były podobne. Przy kolejnym tankowaniu ma mi pokazać kwit ze stacji. Rzeczywiście w trakcie rozmowy podeszliśmy do jego auta i był tam jakiś "dzyndzel". Było to wczoraj wieczorem i jeszcze nie zdążyłem zobaczyć czy mam coś takiego u siebie. Ja też nie rozumiem czemu miałoby to służyć i gdzie te 15L mogło by się wlaćBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
jest takie coś w O1. Dokładnie - po odkręceniu korka po lewej stronie w środku. Naciska się to pistoletem dystrybutora.Zamieszczone przez Eidos71Nie kojarzę żadnego "guziczka" przy korku wlewu paliwa... Kiedyś słyszałem o podobnym rozwiązaniu w jakiejś marce (czasowe odblokowanie dodatkowych 15% pojemności zbiornika paliwa), ale nie pamiętam teraz, jakiej marki to dotyczyło (na pewno nie chodziło o Skodę).
Po naciśnięciu można dolać - tyle przynajmniej raz mi sie udało - do 5-6 litrów ropy. Nie od razu, tylko odpowietrzanie-dolewka-odpowietrzanie-dolewka....
W O2 nie ma już tego rozwiązania, co także pewnie oznacza, że w inny sposób został rozwiązany problem z odpowietrzaniem.
więcej na ten temat w tym poście: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=11094
Komentarz
-
-
kross12 -
Zbiornik paliwa posiada pusty "bufor" w którym jest miejsce na zbierające się zbyt szybko w zbiorniku opary lub (częściej występujące) pienienie się paliwa podczas jazdy. Szczególnie dotyczy to diesli, ponieważ ON ma tendencję własnie do pienienia się. Jak jedziesz w długą trasę i wiesz, że będziesz jechał po równym i zależy ci na "połykaniu" kilometrów, to oczywiście takie rozwiązanie raz na jakiśczas można zastosować, że ten "bufor" wypełniasz paliwem. Ale jak zalejesz tak i jeździsz po dziurawych drogach, to nie zdziw się jak paliwo po prostu wykipi ci przez korek wlewu. A co do pojemności, to nie wiem jak w Fabii, ale ja mając Sharana przy zbiorniku o pojemności 70 litrów wlewałem 90 i jeszcze to nie było "do pełna" więc kolega może nie kłamać.Zamieszczone przez piocielJa też nie rozumiem czemu miałoby to służyć i gdzie te 15L mogło by się wlaćAlfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Był kiedyś artykuł na temat tych dodatkowych litrach w Fabiach i chodziło o odpowietrzenie. Jak pamiętam, inne trzymanie pistoletu skutkowało zwiększeniem ilości wlanego paliwa.
Komentarz
-
-
Nie obraziłbym się :lol:Zamieszczone przez kross12piociel, ta laska w Twoim avatarze to Twoja kobieta? :szeroki_usmiech
sorry za OT
Fotka przyciąga uwagę...Szczególnie samochód :twisted:
Skoda? Skoda. Wszystko pasuje
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Wracając znad morza do domu, tankowałem przy wskaźniku paliwa praktycznie na zerze i zasięgu na komputerze 60 km. Do 55 litrowego zbiornika wlałem 54,5 litra benzyny. Nie mam pojęcia jak na 0,5 litra miałem zajechać 60 km. Co do samego tankowania to nie przepełniałem, tylko zatankowałem do odbicia pistoletu. Trochę obawiam się wskazań komputera i wskazówki na liczniku bo de facto nie wiem nigdy ile tego paliwa jeszcze mam i na ile starczy w rzeczywistości.
Komentarz
-
-
passaty tez miały takie odpowietrzenie. ja osobiscie wlewałem 7 l wiecej, na trase bardzo przydatna sprawa, była w passacie oczywiscie bo jak zatankowałem przed promem to dojezdzałem do domu około 1100km bez tankowania, tak ze jak kto lubi, w skodzie mi troszke tego brakowalo, no ale jak sie nie ma to trza stawac i lac.Mowa dana nam jest po to, żeby wyrażać myśli
Komentarz
-
-
Gość
o wlasnie jak to cieszy, pamietam ze kiedys jak przelalem tak porzadnie polo to ruszyla sie dopiero po ok. 250 km, tylko ze jechalem na trasie. To bylo by wiarygodne, w Skodzie juz mi sie tak nie zdazylo, nawet jak troszke przeleje to wszystko dosc szybko wraca do normalnosciZamieszczone przez Artur73wskazówka paliwa drgnęła z max. dopiero po przejechaniu 150 km
Komentarz
-
Ten przycisk w Fabii to zaworek odpowietrzenia baku. Miałem Fabię 1.4 16V (benzyna) i było coś takiego. Korek wlewu paliwa wciska ten guzik kiedy jest wkręcony i wtedy paliwo może w miarę potrzeby przemieszczać się do zbiorniczka "buforowego". Podczas tankowania nie należy tego przycisku wciskać, bo wtedy napełnimy bak plus ten właśnie bufor mający za zadanie pomieścić rozszerzające się paliwo przy wzroście temperatury czy spienieniu. Ma on też zabezpieczać przed wypływem paliwa po dachowaniu auta. W Octavii nie ma już tego przycisku (w O2 FL również), ale bufor też istnieje, inaczej rozwiązano zabezpieczenie przed jego napełnieniem. Po odbiciu pistoletu da się na upartego wlać dodatkowych kilka litrów paliwa lejąc je po prostu bardzo powoli.
Komentarz
-
-
Co jest niby "niezdrowego" dla samochodu w tankowaniu pod korek? OI tdi zawsze tak tankuje i nigdy nic złego z tego powodu się nie działo a przebieg to 145000km. NIGDY nie zdarzyło mi się, jak to ktoś napisał, wykipienie paliwa. Do pełna wchodzi ponad 60 litrów. Jeżdżąc spokojnie tankowanie wychodzi mi co 1100km.
Komentarz
-

Komentarz